Як у Білій Церкві вирішували проблему перевезення пільговиків в громадському транспорті
Вчора, 22 листопада в Білій Церкві під час засідання «круглого столу» представники Громадської організації «Біла Церква разом» та представники підприємств-перевізників обговорили питання перевезення в громадському транспорті пільгових категорій населення.
За інформацією прес-служби Білоцерківської міської ради, зустріч відбулася за ініціативи голови організації «Біла Церква разом» Миколи Бабенко, який нещодавно провів мітинг за участю білоцерківців, з приводу неурегульованості питання користування пільговими категоріями громадян громадським транспортом.
Варто відзначити, що до 2016 року на законодавчому рівні було передбачене покриття пільгових перевезень за рахунок державного бюджету України. Однак, ще з 2014 року фінансування виділяли лише на рівні 30%, а з 2016 року, із внесенням відповідних змін в законодавство, компенсація таких пільг з державного бюджету зупинилася повністю, при цьому кількість пільг залишилась незміною, як і кількість осіб, що мають на них право.
Майже 40 тисяч білоцерківців мають право користуватися 26 пільговими категоріями. Для того щоб повністю покрити витрати на пільгове перевезення, щорічно з міського бюджету необхідно виділяти близько 30 млн грн.. Як відзначають у міській раді, такої можливості в них немає.
Зрозуміла й позиція людей, які мають визначені законодавством пільги. Якщо вони надані законом, то мають бути реалізовані.
Саме тому міська влада взяла на себе покриття таких витрат, однак лише комунальному транспортному підприємству, зокрема в 2016 році КП БМР «Тролейбусне управління» було виділено 13 млн грн, в 2017р. також вже було виділено 13 млн грн - саме на компенсацію пільгових перевезень.
Пільгові категорії білоцерківців й надалі будуть користуватися тролейбусним транспортом повністю безкоштовно. Приватні ж перевізники не отримують жодних компенсацій, при цьому також здійснюють перевезення і пільгових категорій безоплатно. Саме тому час від часу виникають конфлікти в громадському транспорті. Частіше вони пов’язані з людським фактором і непорозуміннями між водіями громадського транспорту та пасажирами. Звісно, що такі обставини не виправдовують хамську поведінку водіїв, і саме на це повинні звертати увагу перевізники.
На думку Миколи Бабенко, конфлікти між водіями маршрутних таксі та пасажирами виникають через некоректне поводження водіїв з пільговиками. Водії грубо розмовляють та відмовляються здійснювати їх безкоштовне перевезення, хоча згідно із законодавством України вони зобов’язані це робити.
На підставі звернень до відділу транспорту та зв’язку міської ради були проведені роз’яснювальні роботи із водіями, однак деякі з них продовжують порушувати законодавство.
Крім того, не всі транспортні засоби, за моніторингом громадської організації, містили інформацію про підприємство-перевізника, прізвище водія тощо. Тому необхідно знайти шляхи вирішення проблеми.
Начальник відділу транспорту та зв’язку міської ради Олена Шевченко відзначила, що інспектори відділу здійснюють постійний моніторинг транспортних засобів, і всі зауваження щодо наявності необхідної інформації були усунуті (дані про підприємство, прізвище водія, телефон «гарячої лінії» та ін). Крім того, за неетичну поведінку з квітня поточного року було звільнено 13 водіїв.
На думку присутніх на засіданні, для вирішення проблеми перевезення пільгових категорій населення необхідно:
- проводити системні роз’яснювальні роботи щодо поведінки водіїв маршрутних таксі;
- оптимізувати маршрутну мережу;
- запровадити механізм компенсації пільгового перевезення, зокрема через встановлення системи валідації у всіх транспортних засобах, що здійснюють громадські перевезення;
- запровадити Картку білоцерківця, яка надаватиме пільговій категорії населення право безкоштовного перевезення (визначену кількість їздок чи певну суму коштів на проїзди);
- розглянути можливість встановлення диференційованих тарифів на проїзд;
- вивчити досвід інших міст щодо вирішення цього питання, оскільки воно є загальнодержавним (наприклад: пілотного проекту у Львові);
- розробити відповідну цільову програму, яка врегульовуватиме підняті під час круглого столу питання.
Учасники засідання до 1 грудня повинні розбити остаточні пропозиції щодо вирішення цього питання. До 1 лютого 2018 року планують розробити цільову програму.
Читайте також: що насправді відбувається в сфері міських перевезень у Білій Церкві.