«Укравтодор» переклав відповідальність за дороги на місцеву владу
Українські дороги катастрофічно зношені, а "Укравтодору" не вистачає часу і фінансів на ремонт дорожнього полотна до його руйнування. Тому, з 2018 року "Укравтодор" частково перекладе відповідальність за дороги на місцеву владу.
Про це повідомляє сайт "Сегодня"
Головні дороги державного значення зношені майже на 97%. Такі дані свідчать про те, що їх необхідно будувати заново. Траси, які ми маємо сьогодні протягом 26 років фінансувалися на 2-3% від загальної потреби і зовсім не розраховані під сучасні умови. Більша частина мережі українських доріг будувалася ще в 80-х роках. За словами директора Державного дорожнього науково-дослідного інституту Василя Нагайчука, вже через 37 років навантаження на траси виросло в два рази.
Крім цього, дорожнє покриття на наших дорогах складається з органо-мінеральних сумішей, які значно швидше руйнуються, ніж асфальтобетонні. Великої шкоди також завдає зима. "В Україні за зиму може бути багато переходів через нуль. Це катастрофічно позначається на дорогах. Вони руйнуються зсередини", - відзначає експерт.
«Укравтодор» переклав відповідальність за дороги на місцеву владу
За 2016 рік в Україні було відремонтовано 816 км доріг. У поточному 2017 році "Укравтодор" планував відновити 2500 км. Однак це менше одного відсотка від усієї протяжності доріг. Всього в Україні 169,7 тис. км доріг під відповідальністю відомства. З такими темпами на відновлення українських доріг піде більше 100 років. До того ж, замість обіцяних 35 млрд грн "Укравтодор" отримав 20 млрд. "Оскільки фінансування не надійшло в тому обсязі, в якому було заплановано, по факту ми маємо понад 20 млрд грн, відповідно наш прогноз - 2 тис. км доріг на кінець року ", - зазначив міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Як відзначили в "Укравтодорі", вже з 2018 року відомство залишить собі 50 тис. км., а решту 120 тисяч км – передадуть під відповідальність місцевої влади. Також планують збільшити фінансування доріг.
Так, з 2018 року в Україні запрацює Дорожній фонд, який буде наповнюватись з трьох джерел: акцизного збору, ввізного мита на нафтопродукти і з імпортованих на митну територію України транспорту і шин. Ці грошові надходження не можна буде використати на щось інше, крім ремонту доріг. Як відзначають в «Укравтодорі», на повну фонду почне працювати у 2020 році. У 2018 році тільки 50% податків будуть направлені на дороги, в 2019 - 75%, а в 2020-му - 100%. Так, в 2018 році на дороги спрямують 33 млрд грн, а в 2020 - 75,9 млрд грн.
На даний час "Укравтодор" відповідає за 169,5 тис. км. З наступного 2018 року відомство залишить собі лише 50 тис. км. Решта доріг буде передана місцевим органам влади. Ремонт доріг в областях буде здійснюватися за рахунок територіальних дорожніх фондів, які безпосередньо пов'язані з Дорожнім фондом. За більшість доріг буде відповідати місцева влада.
Крім цього, вже за 3-4 роки в Україні з'являться перші платні дороги. Зараз в "Укравтодорі" розглядається 3 проекти платних доріг. Це дорога від Львів-Краковець до польського кордону, Київ-Біла Церква та концесійні мости.
Раніше повідомлялося, що на реконструкцію дороги Біла Церква – Одеса – Херсон передбачено 4 млрд гривень.