У нашій державі запроваджується цікава практика щодо вирішення питань з охорони публічної безпеки та порядку, профілактики правопорушень у населених пунктах та громадах, ініційована Національною поліцією України - проєкт "Поліцейський офіцер громади".
Поліцейський офіцер громади – це один з кроків у реформі Національної поліції України. Мета – забезпечення кожної громади поліцейським, який буде там працювати і жити, якому будуть довіряти. Перебуваючи у громаді поліцейський матиме змогу швидше реагувати на заяви та повідомлення жителів, люди побачать, що він завжди поруч, що у свою чергу покращить комунікацію населення та поліції.
У березні 2020 року до проєкту було долучено Київщину. Тоді сім територіальних громад висловили бажання мати свого поліцейського офіцера громади. На сьогодні, шість таких поліцейських вже працюють. Отож, маючи позивний досвід – чимало голів об’єднаних територіальних громад вирішили долучитися до проєкту, й, наразі, 40 територіальних громад із 69 на Київщині мають намір, аби у них працювали такі поліцейські.
Безпека всіх жителів громади є одним із пріоритетних завдань міської влади, тому було прийнято рішення запровадити таку практику і у новоствореній Білоцерківській міській територіальній громаді.
22 січня було покладено старт реалізації проєкту "Поліцейський офіцер громади" у Білоцерківській міській громаді.
Білоцерківський міський голова Геннадій Дикий та начальник Головного управління Національної поліції в Київській області Андрій Нєбитов підписали меморандум про співпрацю та партнерство між Головним управлінням Національної поліції в Київській області та Білоцерківською міською територіальною громадою.
Крім Білоцерківської МТГ цього дня Андрій Неєбитов підписав Меморандуми й з головами ще семи об’єднаних територіальних громад, серед яких: Бишівська, Томашівська, Кожанська, Гребінківська, Фурсівська, Маловільшанська та Тетіївська.
Метою Меморандуму є співпраця сторін на засадах партнерства, спрямована на підвищення рівня публічної безпеки і порядку, охорони прав і свобод людини та протидії злочинності на території територіальних громад.
Підписаний документ передбачає координацію зусиль та спільну діяльність сторін для досягнення мети Меморандуму, що здійснюється шляхом підготовки та реалізації спільних заходів на умовах та в межах, установлених цим Меморандумом та законодавством.
Серед визначених завдань є спільна діяльність у напрямах:
- узгодження позиції щодо розв’язання у межах компетенції сторін найбільш гострих та актуальних проблем, які виникають в територіальній громаді та людей, що проживають на її території;
- проведення практичної підготовки та навчання поліцейських із залученням представників місцевого самоврядування та інших зацікавлених і компетентних сторін;
- узгодження спільних дій щодо покращення взаємодії між сторонами та підвищення якості надання поліцейських послуг на відповідних територіях;
- підготовки спільних пропозицій та звернень територіальних громад до компетентних органів державної влади та посадових осіб, спрямованих на досягнення мети Меморандуму;
- організація і проведення спільних заходів (тематичних зустрічей, круглих столів, тематичних програмах і проектів), залучення інших заінтересованих сторін, створення спільних планів роботи тощо;
- обмін позитивним досвідом та запровадження нових форм і методів щодо забезпечення безпеки людей, які проживають на її території, та створення захищеного комфортного життєвого простору та ін.
«Поліцейський офіцер громади відрізняється від дільничного офіцера тим, що від несе відповідальність за громаду, а не за певну дільницю. Більш того, цей поліцейський ніколи не буде залучатися до виконання невластивих функцій (нести службу з охорони громадського порядку території, конвоювання, охорони об’єктів та ін.) він буде весь час на території громади і здійснювати свою діяльність щодо забезпечення її безпеки та надаючи поліцейські послуги, - зауважив начальник Головного управління Національної поліції в Київській області Андрій Нєбитов. - Ми не одні робимо цей проєкт, до нас долучені іноземні партнери, які опікуються проблемами і реформуванням поліцейських підрозділів. Сподіваємося, що цей проєкт, буде одним з найкращих у реформі Національної поліції України і жодна територія Київської області не залишиться без належної поліцейської уваги».
Варто наголосити, що в залежності від потреб громади, можна визначати кількість таких поліцейських офіцерів, які працюватимуть.
Зарплатнею, одностроєм, зброєю, базами даних, планшетом та іншою підтримкою з боку поліції (за потреби) офіцер буде забезпечуватися за рахунок Національної поліції. Громада – зі свого боку має створити поліцейську станцію – робоче місце поліцейського, а також надати автомобіль для користування.
Вимоги до кандидатів, які претендують на ці посади такі ж як і до звичайних поліцейський, якщо це цивільна особа. Їй потрібно буде пройти конкурс, відповідне шестимісячне навчання, аби стати поліцейським. Або ж це може бути діючий працівник поліції, який має стаж роботи не менше 1,5 роки в поліції, має посвідчення водія категорії В.
На конкурсний відбір можуть податися громадяни особисто, або ж певних кандидатів можуть запропонувати самі ж громади. Головний критерій – це довіра громади до особи, яка працюватиме поліцейським офіцером громади.
Головне управління Національної поліції в Київській області планує провести відбір кандидатів у дані вісім громад орієнтовно до середини березня ц.р.
Сподіваємося, що реалізація проєкту, дозволить успішно запобігати виникненню різноманітних тривожних ситуацій у Білоцерківській МТГ, а жителям – відчути себе у безпеці.