Вчора, 21 лютого у приміщенні Білоцерківської міської ради відбулася відкрита зустріч перевізників міста, міської влади, активістів та білоцерківців. Під час зустрічі вкотре обговорювали підняття тарифів на проїзд у міському транспорті.
Як повідомляє прес-служба Білоцерківської міської ради, питань для обговорення було багато, а саме: розгляд скарг білоцерківців щодо якості пасажирських перевезень, проведення громадської експертизи, вартості проїзду та розвитку комунального транспорту у місті.
На початку зустрічі заступник міського голови Олександр Поляруш відзначив, що така відкрита зустріч є новим форматом спілкування білоцерківців із перевізниками та міською владою. Кожен бажаючий може отримати відповіді на поставлені питання надати свої пропозиції і бути присутніми при розгляді скарг. Якщо такі зустрічі білоцерківці підтримають, їх будуть проводити постійно і в інших сферах розвитку міста.
На думку народного депутата України Хвичі Мепарішвілі, розбиратися в ситуації підвищення тарифів та якості надання послуг із перевезення пасажирів необхідно лише з урахуванням різних сторін – як пасажирів, так і перевізників. Депутат наголосив, що лише компроміс та спільна мова зможуть вирішити ці питання.
Як розповів Олександр Поляруш, у 2018 році міська рада затвердила нову програму розвитку автомобільного транспорту і відділ транспорту вивчив пропозиції понад 15 лізингових компаній, як українських так і іноземних, для визначення подальшої співпраці. 7 лютого депутати виділили 5 мільйонів гривень на придбання нового сучасного тролейбуса.
Олена Шевченко – начальник відділу транспорту та зв’язку міської ради, нагадала, що лише 2 роки тому, у 2017 році в Білій Церкві автобуси марки «Богдан» і «Атаман» курсували лише на маршрутах №14 та 22. Сьогодні ж такі автобуси обслуговують й інші маршрути, і близько 70% рухомого складу підприємств-перевізників відповідають вимогам міських перевезень. Зокрема, на 97% рухомий склад забезпечений GPS-навігаторами, на 69% - обладнаний засобами візуального та звукового оголошення зупинок; на 84% - облаштовані відеореєстраторами зовнішнього та внутрішнього спостереження. Найближчим часом від перевізників вимагатимуть забезпечити форменим одягом водіїв.
Стосовно виконання інвестиційних зобов’язань перевізниками, Олена Шевченко зазначила, що ТОВ «Транссіті» у 2018 році повністю виконало свої інвестиційні зобов’язання і закупило 8 нових автобусів марки «Атаман». ПАТ «Білоцерківський автобусний парк» придбало 3 нові автобуси марки «Рута», а ТОВ «Епітранс» придбали автобус марки «Атаман», ПП «КАН» поставило на лінії 6 автобусів марки «Богдан».
Міська рада у 2018 році встановила 26 нових зупинок громадського транспорту нового типу, зі скляного корпусу та розмістили інформацію про графік руху громадського транспорту.
Про те, як працюють та оновлюють рухомий склад розповіли і керівники підприємств-перевізників.
Зокрема, за словами начальника КП БМП «Тролейбусне управління» Володимира Вахнія, окрім ремонту тролейбусів нагальним є питання капітального ремонту контактної мережі, підстанцій, обладнання, приміщення підприємства тощо. У 2019 році для відновлення контактної мережі необхідно 2,8 млн грн і 10 млн грн для придбання двох тролейбусів. У 2020-му році міська рада планує придбати ще 3 тролейбуси та виділити 5 млн гривень для ремонту підстанцій та контактних мереж.
Директор «Білоцерківський автобусний парк» Андрій Старинко розповів про те, чому автобуси марки «Неоплан», які обслуговували маршрут №19 з низькою підлогою, були замінені на автобуси марки «Рута». За його словами, такий крок був необхідний через те, що «Неоплани» є економічно не вигідними, а автобуси «Рута» відповідають встановленим вимогам і пристосовані для перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями. Також Андрій Старинко відзначив, що тарифи, які зараз діють у місті не відповідають сьогоднішнім реаліям, тому їх потрібно переглянути.
Засновник ТОВ «Транссіті» Юрій Нестерчук також розповів про те, як підприємство оновлює рухомий склад і виконує інвестиційні зобов’язання. Зокрема, на маршрутах працюють автобуси стандарту «Євро-5».
Стосовно впровадження в автобусах системи валідації представник ПП «КАН» Микола Котушенко зазначив, що придбання валідаторів повинно входити у вартість тарифу на проїзд, однак білоцерківці навряд чи будуть згодні до додаткого підвищення вартості проїзду. Крім того, ця система повинна буди однаковою для всіх маршрутів, щоб жителі Білої Церкви могли розраховуватися за проїзд універсальною карткою. Тому, це питання потрібно не лише узгоджувати, а й знаходити додаткові фінансові ресурси.
Член Громадської ради при виконавчому комітеті Вікторія Рудешко розповіла про те на якій стадії та як проходить громадська експертиза. За її словами, наразі робоча група яка здійснює громадську експертизу, залучено активістів, які вивчать пасажиропотік на всіх маршрутах. Так, на кожному маршруті буде пораховано пасажиропотік у два робочих та два вихідних дня й виведено середню кількість пасажирів.
На зустріч прийшли білоцерківці, які зі скаргами звернулися до перевезників. Зокрема, піднімалися питання перевезення пільговиків, дітей з багатодітних сімей тощо.
На завершення зустрічі Олександр Поляруш запросив всіх небайдужих взяти участь у виїзній нараді на ПАТ «Білоцерківський автобусний парк», яка відбудеться 22 лютого та безпосередньо на підприємстві ознайомитися з його роботою.
Нагадаємо, рішення про підвищення вартості проїзду у Білій Церкві відклали до 1 травня.
Будьте завжди у курсі подій, якими живе Біла Церква, – підписуйтесь на канал 04563.com.ua у Telegram та Facebook!