Типова ситуація для більшості містян, коли пенсіонер входить у маршрутку і пред’являє пенсійне посвідчення для безкоштовного проїзду. У відповідь водій автобусубурчить щось: “позаду їде тролейбус, а якщо хочете їхати зараз то платіть гроші”. Якщо пільговик вступає в перепалку з водієм, починається найстрашніше: окремі пасажири автобуса - молоді, люди середнього віку, розділяються на два табори, - одні на боці водія, бо поспішають, інші на боці пенсіонера. Головне, що все закінчується ніяково, люди мусять залишати автобус а отримав перемогу, водій поспішає до іншої зупинки. Так повторюється по сотні разів на день.
Хочеться звернутися до тих, хто мовчазно спостерігає, як із маршрутки висаджують людей, які мають право на безкоштовний проїзд у громадському транспорті, - нажаль, ви не замислюєтесь, що через деякий час, можливо саме ви опинитесь на місці пільговика, та з вами так само обійдуться. І цей приклад носить масовий характер! Більшість людей похилого віку просто бояться заходити та вимагати те, на що вони мають повне право!
Перелік категорій які мають право на безкоштовний проїзд у міському транспорті:
Неодноразово фіксувалися протиправні дії водіїв маршрутки не тільки в нашому місті, які не пускають до автобусу: учасників АТО, пенсіонерів (за постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.1993 № 354), дітей з багатодітної сім’ї, інвалідів (згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 16.08.94 N 555) та інших. Докладніше про перелік пільговиків за посиланням: Перелік.
У Білій Церкві частка всіх громадян, які мають право на безкоштовний проїзд, становить близько 35%. Це означає, що у разі, якщо маршрут буде повністю виконувати вимогу законодавства, то господарі маршруту за рік зароблять приблизно на 40-45% менше.
В усьому цивілізованому світі міські перевезення знаходяться у сфері управління міської влади. Міські перевезення не передаються в руки приватних компаній, оскільки є високоприбутковим бізнесом, який наповнює місцевий бюджет. Навіть в Україні, в таких містах як Харків та Житомир, проблем з безкоштовним перевезенням пільговиків взагалі не існує! Приватні перевізники мовчки возять всіх сиріт і пенсіонерів. У Києві анонсована програма введення виключно муніципального транспорту, тобто приватних маршруток не буде.
Аледля нашого,та не тільки, міста, все це - верхівка айсберга, головна проблема лежить набагато нижче. Мета для власника маршрутного транспорту, нажаль, це - прибуток, звідси і стан транспорту низький, кваліфікація водіїв незадовільна. Рахувати кошти, які заробляють наші перевізники, ми не маємо бажання, але повірте - на ремонт, обслуговуванню пільговиків (міський бюджет передбачає відшкодування проїзду людей цієї категорії) та заміну транспорту для підвищення комфорту вистачить. Проблема полягає в іншому, в нашому місті немає конкуренції серед перевізників, тому ціна зростає а якість не підвищується. Останнім часом більшість водіїв не витримують навантаження та звільняються з маршруту, ось чому ми маємо некваліфікований персонал.
Двигун сучасної економіки, - це конкуренція, нажаль в нашій країні працює все так, підвищили ціну проїзду, - дайте людям бонус, в часи пік збільшить кількість транспортних одиниць на маршруті, хай люди відчують комфорт. Ми так не можемо, - в нас так не буває, кількість автобусів скоротять, водіям підвищать план на день, ось такий підхід до бізнесу ми маємо.
Більшість скарг людей надходить на наступні маршрути: №7, №22, №13, №5, №25 та №3.
Читайте також: Як поскаржитись на якість перевезень та водіїв у Білій Церкві так, щоб це дало результат.
Частково використувалися матеріали з сайту: bc-like.com.